15 Mayıs 2010 Cumartesi

Everything is the same. What about you?


90'larda çocuk olup da Oya-Bora'yı bilmeyen yoktur. Pek severdik ilkokuldayken.Şarkılarını hep bir ağızdan söyler, bir de anlamayan olursa diye onların da kliplerinde yaptıkları gibi, şarkı sözlerini anlatan çeşitli el kol hareketleriyle pekiştirirdik. Geçen arabada giderken radyoda "Ara beni" çalmaya başlayınca "sesini açıııınnn" diye çıldırdım..Niyetim nostalji yapmaktı ama şarkının sözlerine dikkat edince 26 yaşındaki kulaklarıma inanamadım:
Biz senle ne geceler yaşadık
Fırtınalar koptu gövdemizde
Derken bıçak gibi kesip gittin
Ben sormadım sen söylemedin

Senden sonra da oldu aşklarım
Ama inan yok hiç eski tadim

Neden bıçak gibi kesip gittin
Ben sormadım sen söylemedin

Ara beni her canin istediginde
Çılgın şeyler aklına geldiğinde
Bulursun aynı aşkı bende
Ara beni fazla bekletme

Ara beni öptum seni seni
Çok özledim, deli gibi
Ara beni öptum seni seni
Çok özledim, deli gibi

Ya şu sözlere bi bakar mısınız? :)Tam bir "bootie call" şarkısı!!!!! İlk defa şimdi dinlemiş olsam şaşırmam tabi ama 9-10 yaşında şarkıyı bağıra çağıra söyleyen hallerimiz gelince aklıma gülmeden duramadım! Diğer şarkılarının sözlerini de şöyle bi aklımdan geçiriverdim,neyse korkacak bir şey yok:) (Bu arada "bak dikiz aynam kalaylı" ne demek yaaa? )

Hatırladığım ve en çok sevdiğim diğer Oya-Bora şarkıları:
*Saraylı
*Seni Bana Yazmışlar
*Sevmek Zamanı (hala gözlerim dolmadan dinleyemem)
*(ve tabi ki) Bana Bir Masal Anlat Baba

Düşünüyorum da 10 yıl önce bir Sezen Aksu şarkısından aldığım tatla şimdiki bir mi?Bir 10 sene sonra da bambaşka şeyler hissettireceği kesin.. Ya da yıllar önce okuduğum bir kitap, izlediğim filmler..
Before Sunrise'ı, Sunset'ten daha çok sevmemin nedeni de 20li yaşlarda olmam belki de. Hasan demişti ama,bence 30lu yaşlarda kesin Before Sunset'i daha çok severiz, diye..Gerçi o konuda şüpheliyim, ilkinden daha iyi devam filmini kim kaybetmiş de biz bulalım.

Erkek, dişi, rus, türk, isterse fildişi adasından olsun farketmez, hepimizin ortak özelliği bir zamanlar çocuk, dolayısıyla biraz saf-salak olmamamız. Ne güzel şeydir o çocuk saflığı yahu! Gel de kıskanma şimdi veletleri. Keşfedecek, öğrenecek ne kadar çok şeyleri var. Hoş bizim de öyle ya.

Bi ara en çok sevdiğim 90lar şarkılarının da listesini yapayım bari, hem sözlerine de şöyle bir göz atarım. Bakalım şaşaşırtacak neler çıkacak.

3 yorum:

The Lizard Queen dedi ki...

oya bora! cocuklugum!
seden gurel vardi bir de ve onun klibindeki meshur dansi yapma cab alari:)

http://the-lizard-queen.blogspot.com/

Chilek dedi ki...

ay evet bende hatırladım şimdi:)

Giz dedi ki...

Bir de o dönemde yonca evcimiğin ünlü ettiği birkaç iyi adam ve çıtır kızlar vardı. Turkish Spice Girls ve Boyzone olma çabaları memleketimizde grup kıtlığı olduğundan iyi meyve vermişti. Çılgınca gruppieleri vardı, şahsen ben de severdim o zamanlar :))